Jumaat, November 20, 2009

Uprade ala rumah kos rendah

Kali ni adalah kali pertama aku upgrade basikal aku secara besar-besaran,selepas fork depan aku rosak masa BM jambore...Tapi basikal aku dah banyak jasa kat aku.
so aku pun ..kumpul duit dan ..tukar apa yang patut ja,,,
Ini pun selepas disyor kan oleh kawan2 MTB ...aku tak mampu la nak upgrade macam LONTRUTH....

antara yang aku tukat ...
1.Fork depan Epicon
2.Whellset Mavic Crossride
3.Headset Sars
4.Casset 9 speed SRAM
5.Seat FIZIK Gobi...

next week aku nak tukar

Paddle Clip crankbrother dan beli kasut yang ada clip pulak...dah order..tak sampai lagi..ramai kawan2 yang dok syor kat aku...so dah sampai masa nak tukar...



Wajah asal jentera aku..SCOTT scale 70 model 2008...

antara jasa jentera aku..

semua jamboree yang aku masuk..boleh habis....yang penting tak naik lori..

dah abis londeh basikal aku...di kedai Abg Jamil

Beza antara fork lama dan baru..dulu rock shox dart 2...la ni sr santour Epicon

Fork Epicon ..bersama wheelset MAVIC CrosS Ride...budjet kecik ja...

head set seal bearing SARS..biasa ja..

Seat FIZIK Gobi...best la...puas hati aku beli..

Casset SRAM 9 speed

Ini adalah hasil keseluruhan basikal aku lepas ugrade..tapi biasa je la..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan