Sabtu, Ogos 01, 2009

Kedah Jamboree 2009..Bestnya Downhill......

Assalamualaikum...dan selamat sejahtera kepada semua pembaca blog ini dan semua rider yang telah menyertai Kedah Jamboree 2009..Kedah jamboree adalah anjuran Yayasan sultanah Bahiyah dan bertujuan untuk mengutip derma...so kita bersyukur dgn apa yang telah kita sumbangkan...Bab jersey tak cantik tu....biasa lah...nak jersey elok..masuk Tour De France la......walaupun ada sikit kekalutan selepas CP4..tapi aku berjaya menamatkan kayuhan bersama dgn BAD RCT...dan Abg Lan SP...
Kepada yang dok komen banyak tu...aku dapat biar depa buat jamboree pulak..tengok apa yang nak jadi..setiap jamboree ada kelemahannya..
Pada awal pagi ..aku dah pakai jarsey yang dibekalkan oleh kedah jamboree....bila dah jumpa Abg Megat...di kata hilang la imej anak siong kalu pakai baju tu....so apa lagi..tukar kepada baju Imej aku la....Team Lampre ...
Kedah Jamboree ada lah yang terbaik dari segi Trek dan water refill...sampai aku dah tak larat nak ambil air dah....penuh beg aku dok top-up.Semua CP ..petugas ceria ja....Kepada Team Askar yang membantu ...diucapkan jutaan terima kasih....(Tangkap Gambar dgn motorcross depa pun jadilah)..Makan tghari ....fuh......memang sedap...layan...dok mkn kat tepi tasik..angin sepoi-sepoi....rasa macam nak tidok kat situ ja,,,
Trek balak yang dihidangkan...FUHHHH.....Downhill tahap GABAN.....aku boleh lyn semua downhill....tapi uphill ...apa lagi..MTB la....Yang paling ganas Uphill adalah selepas CP3...rasa mcm dok naik gunung everest...1 by 1..kena tolak naik...trek ada batu lak...sebelum uphill ni...lah..kami berkampung...dok rehat ..bersembang macam kat kedai kopi ja..
Jamboree kali ni ...aku jumpa lebih banyak kawan...kalu sblum ni dgr nama....kali ni dah..jumpa..TQ all...terutamanya BAD RCT yang dok kayuh dgn aku dari awal..hingga penamat...

















CP 2..Downhill lpas ni adalah di tahap GABAN...




















CP 3....lpas ni mampuih lah......
























1 ulasan:

  1. memang mencabar betul Kedahh jamboree.. rugi saya tak dapat join.. tengok trail semua memang best gila.. salam ziarah from member MTB :)

    BalasPadam